SEO

Goed vindbaar in Google (en andere zoekmachines)

Zoekmachine optimalisatie

Vrijwel iedereen die tegenwoordig zoekt naar iets op internet gebruikt hiervoor de zoekmachine van Google. Logisch ook, want Google zorgt ervoor dat je als gebruiker snel het juiste resultaat voorgeschoteld krijgt. De beste suggesties staan bovenaan en als je erop gaat letten weet Google verrassend vaak precies welke site het meest geschikt is voor jouw vraag. Nu nog zorgen dat jouw website op die topplekken komt als mensen zoeken naar jouw product of dienst.

De juiste combinatie van factoren

Voor het beste resultaat is het optimaliseren van je website voor betere vindbaarheid een doorlopend proces. Immers, de regels veranderen steeds, nieuwe woorden worden relevant en nieuwe techniekopties bieden betere mogelijkheden. De belangrijkste aandachtspunten kan je onderverdelen in drie groepen. Website techniek en snelheid, content en je linkprofiel zijn van cruciaal belang voor een goede vindbaarheid. In een proces beginnen we met de techniek, vervolgens pakken we de content aan en ten slotte gaan we kijken naar het linkprofiel en de authoriteit van een site. Dit proces herhaalt zich vervolgens voortdurend om steeds beter gevonden te worden.

Waarom is SEO belangrijk?

  • 90% van alle mensen die iets zoeken via Google kijkt alleen naar de eerste pagina
  • 75%  van alle mensen die iets zoeken via Google kijkt alleen naar de eerste 5 resultaten
  • 40% van al het zoekverkeer gaat naar het eerste resultaat

Organisch verkeer is dan ook niet iets dat je zomaar krijgt van Google, je zal het moeten verdienen. Maar als dat lukt, is het de inspanning zeker waard.

regelmatig nieuwe content van hoge kwaliteit

Google waardeert het als je met enige regelmaat nieuwe content toevoegt aan je website- of shop. Even voor de duidelijkheid, onder content verstaan wij dus teksten. Wij plaatsen die meestal in het blog of in specifieke landingspagina's, afhankelijk van het onderwerp. Wij werken samen met een professionele tekstschrijfster met meer dan 15 jaar ervaring in de branche, dus je teksten zijn altijd van hoog niveau wanneer je haar aan het werk zet. Samen met ons team bepalen we de onderwerpen en de frequentie, waarna we volgens het afgesproken schema nieuwe blogposts of landingspagina's toevoegen. Jij bent volledig ontzorgd en zal het resultaat vanzelf merken.

Het juiste onderscheid tussen lokale, nationale en internationale zoekwoorden

Niet elke ondernemer of organisatie bedient het hele land. Als we naar onze eigen organisatie kijk, wil ik dan gevonden op webdesign in de regio Limburg? Alleen de reiskosten al maken het voor ons niet interessant. Daarom denken we in onze strategie goed na over de verschillende regio's die betrokken zijn bij de vinbaarheid. Als je de zoekwoorden meer toespitst op bepaalde regio's wordt de inspanning (en dus de kosten) om een goede positie te halen in die regio lager. Omgekeerd zijn er genoeg bedrijven die mikken op internationale vindbaarheid op diverse zoekwoorden in meerdere talen. Dat is niet makkelijk, dus wij houden daar in een vroeg stadium rekening mee.

Ook social media speelt een rol bij vindbaarheid

Google houdt steeds meer rekening met engagement vanaf je social media kanalen naar de site toe. Elke link vanaf een social post levert immers verkeer op naar je site en vertelt iets over de relevantie van de informatie waar naartoe gelinkt wordt. Bij het bepalen van de SEO strategie houden we rekening met de beschikbare social kanalen, de doelgroep, en de zoekwoorden. Wij kunnen je social media kanalen beheren en zorgen voor de juiste organische en betaalde links naar de content die we hebben toegevoegd aan de site. Het resultaat: meer relevante bezoekers die in contact komen èn een betere SEO positie voor je site.

Laten we samen aan de slag gaan!

Jij hebt een website die meer bezoekers nodig heeft, wij hebben een bewezen methode die je helpt naar succes. Een 'match made in heaven' toch? Neem contact met ons op voor een kennismakingsgesprek. Wil je weten wat zoiets ongeveer kost? Download dan onze SEO brochure voor de pakketten en prijzen.