update: 22-11-2018

0

Miller Digital

Samsonweg 134

1521 RM Wormerveer

Nederland

Marketing

Snel groeien en toch je kosten onder controle

online marketing strategie

Als je website of website eenmaal klaar is, dan begint het pas. Want als je tegenwoordig je site live zet en je doet er vervolgens niks meer mee, dan komen er ook maar mondjesmaat nieuwe bezoekers. Met online marketing kan je snel een efficiënte groei van je bezoekersaantallen halen, maar het speelveld is groot en de opties zijn eindeloos. Welk kanaal zet je in, welke budgetten stel je beschikbaar en wat is het verwachte rendement? Pak het goed aan met een online marketingstrategie.

Hoe gaat het in zijn werk?

icon

1. Strategie gesprek

Wij bepalen samen met jou de juiste doelgroep, kanalen, tone-of-voice, budget en nog veel meer, zodat je efficiënt kunt starten en weet naar welke resultaten we toe kunnen werken.

icon

2. Interne analyse

Onze strategen gaan met jouw input aan de slag, voegen daar onze ervaring en marktkennis aan toe en werken alles uit in een hapklaar plan om je doelen te bereiken.

icon

3. Opleveren strategieplan

In een vervolgafspraak bij ons op kantoor nemen we ons plan met je door en kijken we of we verder nog kunnen helpen met concrete vervolgstappen.

Waar houden we zoal rekening mee?

Het ontwerpen en uitschrijven van een gedegen online marketingstrategie zorgt ervoor dat je de juiste beslissingen kunt nemen. Deze beslissingen zijn gebaseerd op de doelstellingen van jouw bedrijf of organisatie maar vooral ook de behoeftes van je klanten. Wij gebruiken  bijvoorbeeld de volgende onderwerpen:

  • Wat doet je concurrentie, in welke kanalen? In sommige branches is Adwords bijvoorbeeld een goede oplossing, maar voor sommigen veel te duur.
  • Welke kanalen zijn interessant, waar zitten je doelgroepen?
  • De behoeftes van je klant en het herkennen van je doelgroepen. Als jij je klantreis in kaart hebt, kun je ook veel preciezer de juiste informatie bieden.
  • Het beschikbare budget. Want uiteindelijk kunnen we wel van alles bedenken, maar je moet het wel kunnen financieren.
  • Wat is de tone-of-voice? Op welke manier spreek jij je doelgroep aan?
  • De kwaliteit van de beschikbare content. Moeten we een externe tekstschrijver inschakelen, of wellicht een fotograaf?
  • Hoe nuttig is social media marketing voor jouw organisatie? En op welke manier moeten we dat dan inzetten?
  • Welk rendement mag je verwachten? Hoe gaan we dat meten en op welke manier kunnen we bijsturen?
  • Het belang van kwalitatieve afbeeldingen en hoe die in een passende stijl te krijgen. Mensen zijn tegenwoordig zeer visueel van aard.
  • De zin of onzin van videocontent voor jouw organisatie. Wel of niet Youtube of Instagram video en wat moet daar dan in?

Heb je interesse in een online marketing strategie, of heb je nog vragen die je wil stellen? Neem dan even contact met ons op, dan lopen we alles met je door. Of kom eens langs, dan kun je meteen ons kantoor zien en het team ontmoeten.

contact