Strategie

Een succesvolle webshop begint bij een goed plan

E-commerce strategie

Hoe haal je het meeste rendement uit je webshop? Waarin moet je investeren, en welke dingen kan je beter nog even laten liggen? Aan de ene kant is het speelveld steeds complexer geworden, maar aan de andere kant is steeds meer technologie beschikbaar. Succes kan je afdwingen vinden wij, door een helder plan te volgen met een succesvolle E-commerce strategie als basis. Hierin komt niet alleen de strategie voor je shop te staan, maar is er ook aandacht voor het grotere speelveld. Zo maken onder meer social media, zoekmachines en marktplaatsen onderdeel uit van de beste E-commerce strategie.

icon

1. Strategie gesprek

Wij nemen in een meeting bij ons op kantoor jouw visie door en stellen kritische vragen, die we gebruiken als basis voor je strategie.

icon

2. Interne analyse

Onze strategen gaan met jouw input aan de slag, analyseren het gesprek en zetten de lijnen uit om jouw doelen te bereiken.

icon

3. Opleveren strategieplan

Je komt nogmaals naar kantoor waar we ons plan presenteren, alles doorlopen met je en de concrete vervolgstappen kunnen bespreken.

Hoe helpen wij jouw bedrijf voor meer groei en online succes?

Al meer dan tien jaar helpen wij organisaties en ondernemers met het maken van de volgende stap in hun online succes. Van webshop naar online business, of van informatiewebsite naar online dienstverlening. Ons team bestaat uit zowel designers, developers, strategen en marketeers, zodat we onze klanten een totaalvisie bieden op hun probleem. Maar wij zijn wel praktisch ingesteld. Geen bla bla, maar een duidelijk plan met een E-commerce strategie en heldere doelen. Je krijgt van ons een uitgebreid document waarmee je gelijk aan de slag kan. Meer weten? Kom eens langs voor een kennismaking!

E-commerce strategie als basis voor jouw succes: B2B, B2C, C2C en C2B

De basis voor jouw succes begint met een gedegen E-commerce strategie. In overleg met jou bespreken wij wat je met je webshop wilt bereiken en of deze doelen haalbaar zijn. Op basis van onze expertise en met behulp van data stellen wij een doel op met bijbehorend advies. De E-commerce strategie omvat een gedegen plan om het doel te bereiken. Daarbij komen verschillende aspecten aan de orde, zoals:

  • Inventariseren van het beslissingsproces voor aankoop
  • Inventarisatie van de doelgroep
  • Inventarisatie en analyseren van data
  • Heldere KPI’s afgestemd op de doelstelling van je bedrijf
  • Aansluiting op bedrijfsstrategie
  • ROI en vergroten van de omzet
  • Customer journey en lifetime value

Zo werkt het bij ons in de praktijk

Het is altijd mogelijk om eerst eens bij ons op de koffie te komen en vrijblijvend een gesprek aan te gaan. Bijvoorbeeld over wat wij voor jouw bedrijf met een heldere E-commerce strategie kunnen betekenen. Ga je de samenwerking met ons aan? In dat geval starten wij met jou een strategiesessie. Wij stellen daarbij ook kritische vragen om tot de kern door te dringen en jouw visie helder te krijgen.

Vervolgens vindt er een interne analyse plaats en is het de taak van onze strategen om daarmee aan de slag te gaan. Jouw input vormt de basis en onze expertise zorgt voor het resultaat. Na de analyse en uitzetten van de lijnen kom je weer bij ons op kantoor langs. Daar presenteren wij het plan met de beste E-commerce strategie voor jouw bedrijf. Na de presentatie en het doorlopen van de strategie bespreken wij de concrete vervolgstappen met jou. Wij boeken altijd veel succes met onze duidelijke en resultaatgerichte aanpak. Kijk maar eens bij onze succesverhalen van eerder uitgevoerde projecten.

Kies jij ook voor succes met een uitgekiende E-commerce strategie? Vraag dan nu een gesprek met ons aan.