update: 22-11-2018

0

Miller Digital

Samsonweg 134

1521 RM Wormerveer

Nederland

Klantreis

Breng je klantreis in kaart voor meer resultaat

Customer Journey strategie

De Customer Journey, ook wel klantreis genoemd, helpt je bij het begrijpen waar je klant zich bevindt in het nemen van zijn aankoopbeslissing, welke kanalen hij daarvoor gebruikt, welke informatie hij nodig heeft op welk moment, zodat hij de juiste beslissing kan maken. Dat klinkt vanzelfsprekend, maar slechts weinig bedrijven hebben dit helemaal inzichtelijk voor zichzelf. Coolblue is daar heel sterk in, en kijk wat het ze gebracht heeft. Een Customer Journey strategie vertaalt zich in hogere klanttevredenheid en uiteindelijk meer omzet.

Hoe krijg ik zo'n customer journey strategie?

icon

1. Customer Journey Strategie afspraak

In een afspraak bij ons nemen we je in een aantal uur mee in de wereld van de klantreis en werk je samen met een strateeg de grote lijnen uit op basis van het See Think Do Care model van Google.

icon

2. Interne analyse en overleg

Aan de hand van de bevindingen van onze strategiesessie nemen we intern de resultaten door met onze strategen en bekijken we welke aanvullende informatie en stappen vereist zijn om aan het plan toe te voegen.

icon

3. Opleveren Customer Journey strategie

In een vervolgafspraak bij ons presenteren we het plan, nemen we alles met je door en gaan we verder brainstormen welke vervolgstappen je zou willen nemen hiermee.

Waar verwerken we in zo'n strategie?

Het ontwerpen en uitschrijven van een gedegen Customer Journey strategie zorgt ervoor dat je de juiste beslissingen kunt nemen, in het belang van je klanten. Deze beslissingen zijn  gebaseerd op de verschillende aankoopfases waar mensen zich in bevinden en welke informatie zij nodig hebben op dat moment. Wij gebruiken bijvoorbeeld de volgende onderwerpen:

  • Wie is je klant? Welke persona's zijn voor jou van toepassing?
  • De behoeftes van je klant en het herkennen van je doelgroepen.
  • Welke aankoopfases zijn er beschikbaar? En welke informatie is nodig in welke fase?
  • Op welke plekken kun je de verwachting van de klant overtreffen? – mogelijkheden
  • Wat zijn de potentiële pijnpunten in het klantcontact? – service barrières
  • Welke emotie van de klant in de verschillende fases?

Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden, die nemen we graag persoonlijk met je door. Heb je interesse in een Customer Journey strategie, of heb je nog vragen die je wil stellen? Neem dan even contact met ons op, dan lopen we alles met je door. Of kom eens langs, kan je meteen ons kantoor zien en het team ontmoeten.

contact