Content

deel je kennis slim voor een optimaal resultaat

contentstrategie

Elk bedrijf of informatie heeft veel ongemerkt veel kennis in huis, die de moeite waard is voor andere mensen. Als je deze slim deelt in je netwerk en daarbuiten kun je laten zien dat je voorloopt op de concurrentie. Maar content is een breed begrip, je kunt bloggen, whitepapers schrijven, social media posts maken, infographics ontwerpen en veel meer. Welke keuzes maak je daarbij, welke kanalen, welke toon, en voor welke doelgroep? Aangezien contentmarketing een tijdrovende klus kan zijn, werken wij graag volgens een helder plan.

Hoe maken wij een contentstrategie?

icon

1. contentstrategie gesprek

Wij nemen door welke content je te bieden hebt, wat jouw doelgroep is, wat jij bereiken wil en nog veel meer.

icon

2. Analyse en onderzoek

Wij verwerken de uitkomsten van ons gesprek in een helder plan met duidelijke stappen waarin we naar de toekomst kijken en meetdoelen uitzetten voor een optimaal resultaat.

icon

3. Opleveren strategieplan

In een vervolgafspraak presenteren wij het plan aan je, nemen we alles door en bepalen we de te nemen vervolgstappen.

icon

4. optioneel overleg tekstschrijfster

Indien vereist kunnen we in overleg je introduceren bij een van onze externe contentpartners die je kan helpen bij het (her)schrijven van diverse content voor op de site, op social media en meer.

Waar houden we zoal rekening mee?

Het ontwerpen en uitschrijven van een gedegen contentstrategie zorgt ervoor dat je de juiste beslissingen kunt nemen. Deze beslissingen zijn  gebaseerd op de doelstellingen van jouw bedrijf of organisatie maar vooral ook de behoeftes van je klanten. Wij gebruiken  bijvoorbeeld de volgende onderwerpen:

  • Het belang van een goede vindbaarheid in Google. Voor de één een must, voor de ander niet noodzakelijk
  • De behoeftes van je klant en het herkennen van je doelgroepen. Als jij je klantreis in kaart hebt, kun je ook veel preciezer de juiste informatie bieden.
  • Het beschikbare budget. Want uiteindelijk kunnen we wel van alles bedenken, maar je moet het wel kunnen financieren.
  • De kwaliteit van de beschikbare content. Moeten we een externe tekstschrijver inschakelen, of wellicht een fotograaf?
  • Hoe nuttig is social media voor jouw organisatie? En op welke manier moeten we dat dan inzetten?
  • Welke vormen van online marketing zijn nodig en welke budgetten moeten daar dan beschikbaar voor komen. Welk rendement mag je dan verwachten?
  • Het belang van kwalitatieve afbeeldingen en hoe die in een passende stijl te krijgen. Mensen zijn tegenwoordig zeer visueel van aard.
  • De zin of onzin van videocontent voor jouw organisatie. Wel of niet Youtube of Instagram video, en wat moet daar dan in?

Heb je interesse in een online strategie, of heb je nog vragen die je wil stellen? Neem dan even contact met ons op, dan lopen we alles met je door. Of kom eens langs, kan je meteen ons kantoor zien en het team ontmoeten.