Conversie

haal meer leads en omzet uit je site of shop

Conversie optimalisatie

Niet elke zakelijke website of webshop levert de gewenste hoeveelheid nieuwe klanten, contactaanvragen of verkopen op. Hoe komt dat en hoe kan je dat verbeteren? Conversie optimalisatie is een proces van inzicht krijgen, testen en verbeteringen doorvoeren op je site, waarbij de door jou gestelde doelen steeds een stap beter bereikt worden. Want uiteindelijk moet je website wel omzet opleveren voor je organisatie.

Conversie optimalisatie zorgt voor een andere manier van kijken naar je website, waarbij je stuurt naar een contactmoment met de bezoeker. Als je dit goed oppakt zal je website steeds belangrijker worden in je totale marketingmix.

Stuur in de juiste richting

Veel zakelijke websites zijn erop gericht om de bezoeker te zien van informatie over het bedrijf, de producten en diensten en de adresgegevens. Daar is uiteraard niks mis mee, de bezoeker staat altijd centraal! Maar dat houdt niet in dat je niet ook de belangen van je eigen bedrijf of organisatie hoeft te vergeten. Want uiteindelijk heb je er niks aan als iemand alleen iets leest, maar vervolgens geen klant wordt. Met slimme aanpassingen aan de site kan je mensen sturen naar de juiste contactmomenten of handelingen die ze moeten doen, zodat jij meer informatie krijgt over je bezoeker en je ze kan benaderen voor een vruchtbare samenwerking.

statistieken aanleveren

Analyseer je bezoekers

Je website ziet er goed uit, je hebt de juiste informatie staan en de fotografie is op orde, maar toch vallen de aanvragen voor offertes en dergelijke tegen. Hoe kan dat? Stel je nou eens voor dat je zou kunnen zien wat een individuele bezoeker doet op je website, zonder dat je dure eyetracking onderzoeken moet laten doen. Tegenwoordig kan je met behulp van slimme software individuele gebruikers volgens op hun pad door de site, op weg naar hun doel. Je ziet waar ze op klikken, hoe lang ze ergens blijven hangen maar vooral ook waar ze op afhaken. Supernuttige informatie die we gebruiken om je site verder te verbeteren.

Optimaliseer je techniek

Soms zijn er factoren die de werking van je website beïnvloeden zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Denk bijvoorbeeld aan de laadtijd. Elke seconde langer zorgt ervoor dat mensen eerder afhaken bij hun zoektocht naar informatie. Maar ook de manier waarop je site werkt (en leest) op de mobiel is bijvoorbeeld een belangrijke factor. Zo zijn er een hoop zaken die onder wat gebeuren en effect kunnen hebben op jouw bezoekers. Wij lopen je site na op dit soort zaken, doen de nodige aanpassingen en zorgen ervoor dat door het wegnemen van belemmeringen je bezoekers weer optimaal je site kunnen gebruiken.

Heb je zelf een website waarbij je de hoeveelheid informatieaanvragen wil verbeteren, meer offerte aanvragen wil ontvangen of waarvan je het resultaat tegen vind vallen? Neem dan contact met ons op. Wij doen een kosteloze scan van je situatie en maken een afspraak waarin we de verschillende vervolgstappen toelichten en doornemen. Want je website hoort uiteindelijk nieuwe omzet op te leveren toch?