Content

meer verkeer en authoriteit

Content marketing

Tegenwoordig is content de motor van de organische groei van websites. Logisch ook, want Google beloond relevante en goede teksten met een betere plek. Onder content verstaan wij alle tekstuele inhoud op je site en je blog, maar ook alle informatie die je deelt met klanten en prospects via social media, e-mail nieuwsbrieven en meer. Het creëren van content is al een hoop werk, maar hoe zet je nu slimme contentmarketing zodat je er ook verder door groeit? Wij helpen je graag met een helder plan.

Een slimme contentmarketing strategie zorgt voor meer organische bezoekers, meer naamsbekendheid en meer authoriteit binnen het vakgebied.

icon

1. intake contentstrategie

Wat is eigenlijk je doelgroep, welke informatie hebben ze nodig, in welke beslissingsfase bevinden ze zich, en welke kanalen zetten we in?

icon

2. uitwerken contentstrategie

Een overzichtelijk document als basis voor je plan, met duidelijke stappen en de juiste dingen om te meten.

icon

3. Uitwerken contentkalender

In de contentkalender plannen we welke uitingen we gaan doen op welke datum, op welk kanaal en wie daar de content voor gaat maken. We kunnen de kalender voor 1 jaar vooruit maken of bijvoorbeeld ieder kwartaal zodat we tussentijds kunnen bijsturen

Waarom investeren in contentmarketing?

Een investering in contentmarketing is zowel goed voor je organische positie in Google als voor je naamsbekendheid en authoriteit. Google stelt altijd de belangen van de bezoeker aan je site voorop, dus als jij de juiste informatie biedt op het juiste moment zal Google je daarvoor belonen met een betere positie. Maar met slimme contentmarketing kan je ook je naamsbekendheid sterk vergroten, je bent immers vaak een expert binnen je vakgebied. Veel organisaties maken veel te weinig gebruik van die expertise, terwijl je daar goed op gevonden kan worden en indien je die informatie ook distribueert binnen je netwerk zullen je relaties dat ook waarderen.

Voor wie is het geschikt?

Eigenlijk elk bedrijf of organisatie kan zichzelf beter op de kaart zetten met een integrale contentstrategie. Je hebt immers een hoop kennis en informatie in huis waarvan je je waarschijnlijk niet eens bewust bent hoe waardevol die informatie is voor potentiële klanten. Om het een beetje tastbaar te maken een voorbeeld. Wij als webbouwers hebben allerlei trucjes die we gebruiken om je site beter vindbaar te maken in Google, die we de hele dag toepassen. Maar die trucs zijn voor startende en ervaren ondernemers zeer waardevol. Als wij die via onze contentmarketing strategie gaan delen met meer mensen, dan leren zij er van en zien dat wij veel kennis in huis hebben over dat onderwerp.  Een deel gaat er zelf mee aan de slag, maar een deel zal ons ook benaderen om hen te helpen, wat ons weer omzet oplevert. Wil je zelf aan de slag met contentmarketing? Neem dan eens contact met ons op, dan kunnen we in een afspraak meer uitleggen aan je.