Een gloednieuwe uitstraling met slimme donatietechniek voor Hospice Beverwijk
Een gloednieuwe uitstraling met slimme donatietechniek voor Hospice Beverwijk
Belangrijke resultaten:
nieuw design
gebruiksgemak voor mensen met een zicht-of gehoorsbeperking
donatietechniek met mogelijkheid voor maandelijkse donaties


De uitdaging
Hoe bouw je een website voor een hospice met oog op mensen met een beperking, met een eigen gezicht en een duidelijke boodschap? Mensen die behoefte hebben in de dienstverlening van een hospice, zijn meestal niet in een vrolijke stemming gezien het doel van een hospice. Dus voor ons was het zaak om met de nieuwe site warmte uit te stralen, en een heldere boodschap te bieden die mensen ook geruststelt. Veelal bestaat de doelgroep uit de kinderen of de familie van de persoon die een plek krijgt in de hospice, en die zijn snel op zoek naar voor hen relevante informatie. Maar velen van hen zijn vaak ook al op leeftijd, daarom was het belangrijk om een aantal toegankelijkheidsopties in te bouwen voor mensen met diverse mate van visuele beperking, zodat we toch de informatie konden ontsluiten.

De oplossing
Wij hebben voor Hospice Beverwijk een hele nieuwe vormgeving ontwikkeld en dat als maatwerk thema gebouwd in Wordpress. Een belangrijke voorwaarde was hier het faciliteren van de oudere bezoekers, die mogelijkerwijs slechtzien waren of een gehoorsbeperking hebben. Voor ons is accessibility een belangrijk onderwerp, zeker bij dit soort websites in het domein van de zorg. Wij hebben een drietal functies toegevoegd die voldoen aan de WCAG standaarden:
Hoog-contrast modus voor slechtzienden
De mogelijkheid om de tekstgrootte te vergroten en de verkleinen voor slechtzienden
De mogelijkheid om (delen van) de pagina te laten voorlezen
Op die manier houden we rekening met de doelgroep. Ook hebben we een reeds bestaande donatietechniek herbouwd met meer gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheid om snel en eenvoudig maandelijkse donaties mogelijk te maken. Want de Hospice draait puur op donaties, dus elke bijdrage is welkom.
Wil je in de toekomst onze nieuwe cases in de mail ontvangen?
Wij posten regelmatig mooie cases op het snijvlak van zakelijke conversie en e-commerce. Laat je mailadres achter en wij houden je op de hoogte wanneer we een nieuwe case posten!