Vliet & Burg Advocaten
Vliet & Burg Advocaten - Case

Goed gevonden worden in een nichemarkt van de advocatuur

In de vorige website van Vliet & Burg advocaten werd gebruik gemaakt van getekende knoppen en veel illustraties. Dit zag er allemaal best ok uit maar was niet meer van deze tijd. Vliet & Burg advocaten heeft zich enkele jaren geleden volledig toegespitst op een nichemarkt namelijk; aansprakelijkheids en verzekeringsrecht. Met de vorige website werden zij helemaal niet gevonden op deze zoekwoorden in Google. Hier moest verandering in komen en dit hebben wij samen met de advocaten van Vliet & Burg advocaten opgepakt.

Om te zorgen dat de site van Vliet & Burg Advocaten beter gevonden wordt in Google moest er begonnen worden met het design helemaal op de schop te gooien. Deze volstond niet meer bij het bedrijf en de schaalgrootte van Vliet & Burg Advocaten. In de eerste wireframes hebben wij een nieuwe opzet gemaakt die commerciƫler ingestoken is. Doordat er altijd een "call to action" in beeld staat kunnen de websitebezoekers snel contact opnemen met de advocaten van Vliet & Burg. Nadat de wireframes helemaal akkoord waren bevonden door de klant hebben wij dit omgezet naar een ingekleurd conceptontwerp welke aansloot bij de reeds bestaande huisstijl van Vliet & Burg Advocaten.

Omdat de klant zelf wilde gaan bloggen in de site, dit omdat bloggen de vindbaarheid van een website ten goede komt, hebben wij besloten om deze website te bouwen in het open source CMS Wordpress. Nadat alle templates volledig responsive gemaakt gebouwd waren hebben wij de website volledig gevuld voor de klant. Omdat de klant ook de Engelse klanten beter van dienst wilde zijn hebben wij door middel van de Polylang plugin voor Wordpress de website volledig tweetalig gemaakt. Tijdens het vullen hebben wij voor elke pagina een unieke pagina titel en meta-omschrijving geschreven zodat het zoekresultaat in Google zo uitdagend mogelijk is gemaakt wat zal moeten resulteren in meer kliks naar de website.