SpiritsNL
SpiritsNL - Case

SpiritsNL, dè brancheorganisatie van gedistilleerde dranken!

SpiritsNL is de grootste brancheorganisatie voor gedistilleerde dranken in Nederland. De organisatie heeft op het moment 26 leden en bestrijkt hiermee tussen de 85 en 90 procent van de totale markt in Nederland. De brancheorganisatie was op zoek naar een centrale website die informeerde over de branche, de leden en statistieken over drankgebruik over het algemeen.

Opdrachtgever:

SpiritsNL

Oplevering

Mei 2020

Bekijk de livesite

Het idee

SpiritsNL is een enorme organisatie met 26 leden die zich samen inzetten voor duidelijke wet- en regelgeving omtrent alcoholgebruik. SpiritsNL zet zich in voor keuzevrijheid van consument om alcoholhoudende dranken aan te schaffen. Ook willen ze de consument zo goed mogelijk informeren over alcoholconsumptie en verkoop. In een nieuwe website wilde deze organisatie al deze punten verwerken op een moderne en duidelijke manier.

Realisatie

De website van SpiritsNL is gebouwd op basis van WordPress. SpiritsNL informeert mensen over drankgebruik door middel van interactieve tabellen, grafieken en diagrammen. Deze zijn makkelijk om te lezen en sporen de gebruiker aan op interactie. De website hierdoor niet meer statisch. Om mensen zo goed mogelijk te informeren over alles omtrent gedistilleerde dranken heeft de website een nieuwsfunctie waar de organisatie zelf nieuwe items kan toevoegen. Ook bevat de website een zoekfunctie om gemakkelijk te kunnen navigeren. Het design van de website is volledig op maat gemaakt om gebruikersgemak te verhogen.

Toekomst

Voor SpiritsNL hebben we ook Drinkwijzer gebouwd, een platform waar gebruikers via calorie tellers kunnen meten hoeveel calorieën er in bepaalde dranken zit, wat verschillende soorten drank met je doet en wat drankgebruik over het algemeen met zich meebrengt. Dit platform hebben we vorige week besproken en de case over Drinkwijzer. We kijken er naar uit om in de toekomst nog meer van dit soort projecten samen met SpiritsNL te kunnen waarmaken om Nederland steeds beter geïnformeerd te krijgen over alcoholconsumptie.