Hildam
Hildam - Case

Nieuwe uitstraling voor Hildam

Voor Hildam, een witgoedspecialist met 2 vestigingen, hebben wij een nieuwe webshop gebouwd met de WooCommerce shopfunctie. De uitstraling van de webshop moest de herpositionering en de keuze van de (nieuwe) huisstijl visualiseren. Naast het bouwen van de website- en shop hebben wij ook een aantal online marketingwerkzaamheden voor Hildam gedaan, zoals een Google Adwords campagne.

Witgoedspecialist Hildam is een specialist in witgoed met 2 vestigingen, één vestiging in Hilversum en één vestiging in Zaandam. Het bedrijf bestaat al 50 jaar. Het bedrijf wilt zich niet meer tot producten van Miele beperken maar zich gaan richten op meerdere merken van witgoed. Mede dankzij deze verandering van het aanbod en de naamsverandering van Miele Speciaalzaak naar witgoedspeciaalzaak Hildam was het tijd voor een nieuwe website- en shop.

Hildam is geen prijsvechter maar staat voor kwaliteit en wilt dat uitstralen via de webshop. Na een aantal kopjes koffie, overleg en een brainstormsessie kwamen wij gezamenlijk tot de conclusie dat de website in ieder geval een overzichtelijke uitstraling moest bieden. Het idee dat zij hadden was een webshop waarbij de specialisatie van het bedrijf naar voren kwam. Een andere wens was dat bezoekers toch eenvoudig via productpagina’s aankopen kunnen doen en ook inzicht hebben in het hele assortiment.

De oplossing die wij hebben gekozen is de implementatie van de WooCommerce shopfunctie waarbij het voor een klant mogelijk is te filteren op producteigenschappen. Erg gebruiksvriendelijk dus en ideaal voor zowel de bezoeker die nog niet weet welk product nodig te hebben, maar ook voor de bezoeker die precies weet welke eigenschappen het gewenste product heeft. Ondanks de uitbreiding van het assortiment is het nu mogelijk om in het brede assortiment van verschillende merken overzicht te houden op productpagina’s.

De nieuwe website biedt nu de mogelijkheid om aan te vragen voor apparaten waardoor de speciaalzaak nogmaals de expertise kan laten zien, zelfs vanaf de website! Dat geldt overigens ook voor het aanvragen van reparatie, in enkele seconden heeft de bezoeker een aanvraag ingediend en kort wordt deze beantwoord door Hildam.

De nieuwe website- en shop laat duidelijk zien dat Hildam bezig is met een herpositionering en daar een professionele vormgeving voor heeft gekozen. Een vormgeving die overigens in de hele bedrijfsvoering zichtbaar is, dus bij beide vestigingen. Met het live gaan van de nieuwe website zijn wij ook een Adwords campagne gestart voor Hildam. Het doel van de campagne is om de bezoekers die via Google een witgoedspeciaalzaak zoeken direct naar de website Hildam te sturen en zo meer reparatieaanvragen te ontvangen.