Happy Good Food
Happy Good Food - Case

Een “gezonde” basis was hier de opdracht

De subtitel van het logo van Happy Good Food luidt; “Altijd een gezonde basis in huis”. Met een subtitel als deze kan het natuurlijk ook niet anders als dat de eigenaar van Happy Good Food ook een “gezonde” basis wilde hebben voor haar nieuw te ontwikkelen webshop. Omdat het een nieuw bedrijf was is de gehele stijl en basis bedacht in combinatie met Miller Digital.

Opdrachtgever:

Happy Good Food

Oplevering

10 juni 2015

Bekijk de livesite

Nadat wij een vooraf enkele brainstormsessies hebben gedaan met de eigenaar van Happy Good Food was voor alle betrokkenen de doelstelling, doelgroep en strategie van de webshop duidelijk. Om deze informatie boven tafel te krijgen hebben wij een empathy map gebruikt om een beeld te krijgen van de Happy Good Food koper. Daarnaast een sitemap ontwikkeld om duidelijk te krijgen welke templates er noodzakelijk waren in deze website. Nadat deze twee stappen waren genomen hebben wij aansluitend een customer journey tot stand gebracht om de paden te bepalen die een webshop bezoeker volgt tot aan de werkelijke aankoop van, in dit geval, een box met voorraadkast producten. De producten van Happy Good Food kenmerken zich doordat deze altijd biologisch en lang houdbaar zij. Doordat de producten biologisch zijn bevatten deze geen E nummers en zijn dus erg gezond.

De uitstraling van deze webshop moest rustig maar wel commercieel zijn, de bedoeling van de webshop is anders dan bij veel andere foodwebsites: niet informeren maar verkopen van boxen. De informerende onderdelen van deze webshop, denk hierbij aan een recepten sectie, kookboeken sectie en een blog, zijn ondergeschikt aan de werkelijke boxen. Op elke pagina kan je direct doorklikken naar de box waardoor is gebleken in de eerste weken dat deze website online staat dat dit de verkopen omhoog heeft gestuwd.

Nadat Google sinds half april mobielvriendelijke websites hoger waardeert (lees daar meer over in ons blog) dan niet mobielvriendelijke websites heeft de klant ervoor gekozen om de webshop ook direct responsive te laten maken. Dit zodat de gebruikservaring voor iedereen, altijd ongeacht het apparaat waar de website op bekeken wordt altijd op de meest ideale indeling wordt getoond.

De webshop van Happy Good Food is gebouwd in ons maatwerk webshop systeem welke volledig is geschreven in het ZEND framework. De klant heeft ervoor gekozen om de webshop uit te breiden met enkele modules van onze webshop. Twee voorbeelden hiervan zijn; de kortingscode module waarmee kortingcodes aangemaakt kunnen worden die vervolgens bijvoorbeeld gedrukt kunnen worden in advertenties. Tevens bevat de webshop een kassakoopjes module die bij het afrekenen nog enkele producten aanbiedt die tegen een gereduceerd tarief worden aangeboden dan regulier in de webshop.