Fairtransport
Fairtransport - Case

Vier commerciële doelen voor Fairtransport samen in één website

Fairtransport is een bedrijf dat zich inzet voor de toekomst van klimaatvriendelijke scheepvaart. Door middel van twee zeilschepen die cargo vervoeren zorgen ze voor een uitstootloze vloot. De visie van Fairtransport is een wereld waar de mens zich verantwoordelijk gedraagt en een duurzaam leven leidt. Fair transport kwam met ons in gesprek, omdat ze deze visie op verschillende manieren wilde promoten in een nieuwe website.

Wij hebben Fair transport geholpen met het bereiken van deze visie op verschillende manieren. Eerst hebben we de ideeën en eisen besproken die Fair Transport had. Vervolgens hebben we deze omgezet in een werkende website met een shop.

Het idee

Fairtransport wilde een website die voorzien was van vier van hun doelen. Ten eerste wilden ze klanten aantrekken die hun cargo vervoerd wilden hebben op een duurzame wijze en dus in zee wilden gaan met Fairtransport.

Vervolgens wilden ze een platform om jonge en beginnende zeevaarder aan te trekken om mee te varen met de twee zeilschepen en op te leiden. Het derde doel was een webshop voorzien van producten die gezeild zijn door hun eigen schepen als wijnen, chocolade en koffie. Als laatste wilden ze donateurs aantrekken voor hun ANBI stichting. De stichting is opgericht om de restauratie van traditionele zeilschepen te financieren.

Ook was het belangrijk dat de website toegankelijk was voor mensen uit verschillende landen en dus in verschillende talen te lezen was.

Realisatie

De website die wij hebben gecreëerd voor Fairtransport voorziet van deze vier doelen en nog veel meer. De website is gemaakt met behulp van Wordpress en Woocommerce. We hebben voor het aantrekken van  klanten voor cargo een pagina aangemaakt met de voordelen van het vervoeren met Fairtransport en invulformulieren om een offerte aan te vragen.

Voor het aantrekken van matrozen hebben we verschillende dingen gedaan. We hebben voor beide zeilschepen een pagina aangemaakt met een gedetailleerd vaarplan, een lijst met captains gemaakt en  een live satellietbeeld van de locatie van de schepen. Ook hebben we meerdere video’s en een Instagram feed integratie op de pagina’s geplaatst om een beter beeld te krijgen bij hoe het nou echt is om mee te zeilen. Het idee in het design traject was om veel beleving op te wekken bij mogelijke geïnteresseerden.

Op de webshop zijn producten te koop die gezeild zijn door een van de twee cargo schepen en zelfs er is zelfs een eigen gestookte rum te koop! We hebben de website ook voorzien van een winkelzoeker met een kaart waar je kunt zien in welke winkels in de buurt de producten van Fairtransport verkocht worden.

Het aantrekken van donaties voor de ANBI stichting van Fairtransport is gericht op openheid. De donatiepagina vertelt duidelijk waar donaties naartoe zullen gaan en laat projecten zien die door de hulp van donaties zijn verricht zoals nieuwe zeilen voor een van de schepen en een nieuw dek. Op de pagina is een op maat gemaakte donatie functie toegevoegd met een donatie knop waar je meteen met IDEAL kunt doneren aan de stichting.

De website is voorzien van vier verschillende talen opties door middel van WPML. Deze Wordpress plugin zorgt ervoor dat de website in het Nederlands, Duits, Engels en Frans te lezen is om klanten aan te trekken uit verschillende landen.

We hebben voor Fairtransport ook gekeken naar verschillende SEO mogelijkheden en hebben in de website ook een blog pagina aangemaakt met een op maat filtersysteem om het verkeer naar de website te verhogen.

We denken nog veel te kunnen betekenen voor Fairtransport en hopen hen in de toekomst nog verder te kunnen helpen op bijvoorbeeld het marketingvlak samen met onze partners.