update: 09-05-2023
0
Miller Digital
Samsonweg 134
1521 RM Wormerveer
Nederland
Automotive Trade Center verhandelt occasions aan internationale autodealers per veiling. Tot de doelgroep behoren de grootzakelijke autobedrijven in Nederland en Europa. Automotive Trade Center biedt handelaren in Europa en Nederland ondersteuning in het aan- en verkoopproces zodat de verkopers onbezorgde handelstransacties aan kunnen gaan.
Het bedrijf heeft als doel om marktleider in Europa te worden. Met dat doel voor ogen is Automotive Trade Center tot de conclusie gekomen dat Miller Digital een nieuwe website mocht ontwerpen en realiseren die dit ook uitstraalde. Uit het overleg is gekomen dat de website een ondersteunend middel moest zijn van de bedrijfs- en marketingdoelstelling.
De website is een online handelsplatform geworden met een ijzersterk marketingbeleid. De nieuwe website is gekoppeld aan het eigen interne handelsplatform en geeft een weergave van het aantal auto’s dat op dat moment in voorraad is. Gemiddeld heeft de handelaar 25.000 auto’s op voorraad staan op het terrein bij Schiphol en deze auto’s worden getoond op de website zodat Europese handelaren ze kunnen inkopen.
De website is in het Nederlands, Engels, Duits, Bulgaars en Pools beschikbaar. Bezoekers van de website krijgen een duidelijke uitleg over het biedingsproces en kunnen gratis een account aanmaken. De contentmarketing van het bedrijf richt zich op internationale vindbaarheid door middel van blogs. Met een uitgebreid FAQ-systeem voor antwoorden op veelgestelde vragen kunnen bezoekers, handelaren en klanten eenvoudig antwoorden op vragen terugvinden. Daarnaast biedt de livechat-functie op de site de mogelijkheid websitebezoekers snel van antwoorden te voorzien.