26
apr
2017
Miller Digital blog - Online marketing

Online is niet de enige manier om zichtbaar voor je doelgroep te zijn

Het is je vast niet ontgaan dat het aantal consumenten dat online actief is blijft stijgen. Ze speuren alle hoeken van het internet af om de juiste informatie te vinden of om producten te vergelijken. Doordat veel consumenten zo online georiënteerd zijn, denken veel bedrijven dat vooral hun online communicatie belangrijk is. Het is inderdaad een snelle en effectieve manier om met je doelgroep in contact te komen, maar vergis je niet. Het is ook belangrijk om op andere manieren zichtbaar te zijn voor je doelgroep.

Online is niet alleen belangrijk

Ondanks dat online actief zijn voor veel consumenten een belangrijk onderdeel van hun dagelijks leven is, zijn zij ook op zoek naar beleving. Online communicatie kan deze behoefte niet altijd vervullen, doordat het niet daadwerkelijk tastbaar is. Hierdoor begint de grens tussen online en traditionele media steeds meer te vervagen. Deze twee soorten communicatie kunnen elkaar juist ondersteunen. Je hebt het vast wel meegemaakt dat winkels je flyers of kortingsbonnen geven die hun klanten alleen in hun online shop kunnen besteden. Op deze manier zorgen bedrijven ervoor dat zij zich niet alleen online focussen om mensen naar hun website te trekken, maar ook in het gewone tastbare leven van de consument.

Niet al je klanten vind je online en daarom is het belangrijk dat klanten op meerdere mogelijkheden met je bedrijf in contact kunnen komen. Door op meerdere manieren dan alleen online aanwezig te zijn, kun je jouw vindbaarheid voor de doelgroep vergroten. Ondersteun daarom ook altijd je online communicatie met traditionele communicatie en andersom. Zo kunnen zij elkaar versterken en aanvullen waar nodig en kun jij zoveel mogelijk personen uit je doelgroep bereiken.

Inspelen op gevoel

Traditionele media blijft voor consumenten vaak veel waarde behouden. Wanneer je aan bestaande klanten bijvoorbeeld een persoonlijke brief stuurt, wordt dit vaak als betrouwbaar en persoonlijk gezien. Er is voor hun gevoel meer tijd in gestoken, dan bijvoorbeeld het versturen van een e-mail. Dit kan toch worden gezien als een communicatiemiddel dat vooral snel en goedkoop inzetbaar is, zonder dat er al te veel moeite in hoeft te worden gestoken.

Ook een belangrijke reden om gedrukte media niet te vergeten, is dat het lezen hiervan vaak prettiger wordt ervaren dan wanneer het om een online advertentie gaat. Het is daarnaast ook tastbaar en in combinatie met een perfect uitstraling en opmaak, kan bijvoorbeeld een gedrukte brochure een vorm van beleving bieden. Door ook de juiste informatie en entertainment hierin op te nemen, kan de lezer zich sneller verbinden met een merk of bedrijf, dan wanneer dit bijvoorbeeld via een online nieuwsbrief gebeurd. Dit komt doordat het een fysiek en tastbaars iets wordt.

Merkidentiteit

Als jouw doelgroep op verschillende manier met jouw bedrijf in contact kan komen, is het belangrijk dat jouw merk, en daarmee jouw merkidentiteit, goed naar voren komt. Zo kan je doelgroep duidelijk zien wie je bent, waar je voor staat en wat je voor hen kan betekenen. Door een bepaalde stijl in al je communicatie uitingen door te zetten, kun je hier op inspelen. Op deze manier wordt er samenhang gecreëerd in al je uitingen en zorg je voor een bepaalde sfeer voor je doelgroep. Zo kun jij je merkidentiteit positief beïnvloeden, maar kun je er ook voor zorgen dat de herkenbaarheid onder je doelgroep toeneemt.

Hoe kunnen wij helpen?

Hoe jij het beste traditionele media kan inzetten, hangt volledig van je doelgroep af. Het is vanzelfsprekend dat jongeren vaker in contact komen met online communicatie dan bijvoorbeeld ouderen. Daarnaast bevinden zij zich in verschillende levensstijlen en -situaties, wat ook een belangrijke factor is om te bepalen hoe gedrukte media het beste kan worden gebruikt. Wij kunnen jouw helpen met deze keuzes en zorgen voor strategische campagne.

Op basis van jouw doelen, strategie en doelgroep, kunnen wij ervoor zorgen dat jouw stijl wordt doorgezet in al je communicatie uitingen. Natuurlijk kunnen wij jou ook helpen aan een hele nieuwe stijl. Van het ontwerpen van een nieuw design tot verschillende concepten en producten, staan wij voor jou klaar. Onze ontwerpers kunnen je helpen bij de mooiste grafische vormgeving en je ook voorzien van verschillende soorten drukwerk. Hierbij kun je denken aan:

  • Huisstijl drukwerk: visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, etc.
  • Reclame drukwerk: brochures, flyers, folder, etc.
  • Campagnemateriaal: banieren, vlaggen, etc.

Wij zorgen voor professionele resultaten die passen bij de strategie en het doel dat jij voor ogen hebt.

Ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan snel contact met ons en wij spreken alle mogelijkheden met je door.

Is dit artikel interessant voor je? Lees meer gerelateerde artikelen
Meer bezoekers