01
mei
2017
Miller Digital blog - Online marketing

Hogere conversie? Landingspages kunnen je hierbij helpen

Heb je de afgelopen tijd gemerkt dat je website niet hoog in de organische zoekresultaten verschijnt? Zijn jouw aantal leads niet zo hoog als je zou willen? Landingspages kunnen jou hierbij helpen en zorgen voor een hogere conversie.

Hoe werken landingspages?

Om ervoor te zorgen dat je doelgroep op jouw landingspages terecht komt, wordt er een specifieke combinatie van zoekwoorden op de pagina gebruikt. Door deze terug te laten komen in zowel de URL, header en de tekst, komt deze pagina hoog in de organische zoekresultaten terecht bij deze zoekwoorden.

Als je doelgroep eenmaal op de landingspage komt, komen zij op een pagina terecht waar meestal volledig wordt gefocust op een specifiek product of dienst in de vorm van een aanbod. Het doel van deze pagina is dat de bezoekers direct op het aanbod ingaan. Dit kan het aanschaffen van een product of dienst zijn, maar ook het achterlaten van persoonsgegevens aan de hand van bijvoorbeeld een formulier. Op deze manier kan de conversie en/of het aantal leads verhoogd worden.

Waaruit bestaat een goede landingspage?

Er zijn verschillende onderdelen waar je rekening mee moet houden bij het maken van een landingspage. De belangrijkste bespreken we hieronder.

Overzichtelijk en kort

Het is altijd belangrijk om te weten dat bezoekers scannend lezen. Dit houdt in dat je teksten kort en overzichtelijk moeten zijn. Door het gebruiken van kopjes en headers maak je voor je doelgroep het een stuk makkelijker om de tekst te kunnen scannen. Daarnaast kun je dik- of schuingedrukte tekst gebruiken om sommige woorden uit te lichten. Uitgelichte teksten zorgen er ook voor dat je tekst een stuk overzichtelijker is. Dit kun je aanvullen met een duidelijke Call-to-action en door opsommingen of lijstjes te gebruiken.

Benadruk de waarde van het aanbod

Het aanbod op de landingspage moet natuurlijk relevant voor je doelgroep zijn. Hoe relevanter het aanbod, hoe sneller jouw doelgroep bereid is om bijvoorbeeld hun gegevens achter te laten. Benadruk daarom ook precies wat de bezoeker krijgt als hij zijn gegevens achter laat. Zo zorg je ervoor dat je bezoekers het gevoel kunnen krijgen dat zij iets mislopen als zij dit niet doen. Dit kan vaak net dat extra zetje wezen waardoor de gewenste actie wordt uitgevoerd.

Zorg voor vertrouwen

Doordat landingspages hoog in de organische zoekresultaten kunnen verschijnen, komt het vaak voor dat deze pagina de eerste keer is dat een bezoeker met je bedrijf in contact komt. Hierdoor moet je het vertrouwen van je bezoeker nog winnen. Hij moet nog overtuigd worden van jouw professionaliteit en dat hij aan het juiste adres is. Het kan hierom verstandig zijn om te vertellen waar je bedrijf voor staat. Vertel jouw USP’s om de bezoeker te overtuigen van jouw kunde ten opzichte van de concurrentie.

Meer landingspages = meer leads

Als jouw bedrijf uit meerdere filialen bestaat of actief is in meerdere regio’s, is het ook interessant om meerdere landingspages te maken. Hierbij kun je in principe dezelfde zoekwoorden combinatie gebruiken, die je aanvult met de naam of plaats van het filiaal of de regio. Zo zorg je ervoor dat dat je voor meerdere filialen of regio’s, meer leads kunt genereren of tot hogere conversies kunt komen.

Hoe gebruiken wij het?

Als jij niet hoog in de organische zoekresultaten scoort, kunnen landingspages een goede uitkomst voor jou bieden. Wij helpen hier graag bij door de perfecte landingspage te ontwikkelen die past bij jouw bedrijf, strategie en doel. Op deze manier zorgen wij ervoor dat jouw conversie omhoog gaat en jij meer leads kunt genereren. Vaak ontwikkelen wij landingspages in combinatie met Google AdWords, social media strategie of andere vormen van marketinguitingen. Door bijvoorbeeld marketinguitingen altijd te laten doorverwijzen naar landingspages is met Google Analytics de traffic gemakkelijk te meten. Hiermee kan ook de resultaten van de landingspages worden geanalyseerd en aangepast worden waar nodig.

Benieuwd hoe een landingspage jou kan helpen? Vraag ons naar de mogelijkheden en wij spreken graag alles met je door. 

Is dit artikel interessant voor je? Lees meer gerelateerde artikelen
CMS systemen Meer bezoekers SEO Technische ontwikkelingen