Netprofiler
Netprofiler - Case

Een goed converterende website voor Netprofiler

Een van de best scorende digital analytics bureaus van Nederland, volgens toonaangevend blad Emerce, had al jaren dezelfde website. De oude website volstond niet meer omdat deze niet correspondeerde met het bedrijf wat er hedendaags stond. Miller Digital heeft in een intensieve samenwerking met Netprofiler hun nieuwe website ontwikkeld.

Toen de voormalige website van Netprofiler werd ontwikkeld was Netprofiler nog niet het bedrijf wat zij tegenwoordig zijn. Inmiddels is Netprofiler uitgegroeid tot een online marketing bureau met ruim 30 data driven online marketeers en is de ploeg en het klantenportfolio nog steeds groeiende. Omdat Netprofiler begin 2016 een hernieuwde propositie heeft vormgegeven werd er ook besloten dat de website volledig op de schop moest. Toen Miller Digital betrokken werdt in het project lagen de eerste wireframes al klaar, wij hebben deze doorgelicht en aanpast op basis van onze visie. Gezamelijk met Netprofiler zijn de definitieve wireframes vastgesteld en kon er vervolgens begonnen worden met het vormgeven van de website.

Één van de doelstellingen was om het paars uit het logo subtiel op verschillende plekken terug te laten komen, wanneer wij kijken naar de definitieve versie is dit zeker gelukt. Knoppen, overlays en dividers zorgen voor deze subtiele paarse touch. Daarnaast moest de website zorgen voor meer conversie vanuit de website. Omdat er verschillende tools zoals Google tag manager zijn ingebouwd kan Netprofiler de conversie nu veel beter analyseren. Doordat de tekeningen in Invision zijn gepresenteerd konden alle stakeholders digitaal feedback leveren hierop. Na het afronden van de tekenfase hebben wij de tekeningen omgezet naar responsive HTML code en dit ingebouwd in het Wordpress CMS.