Marketing

Conversie optimalisatie

Conversieoptimalisatie is een proces wat wij toepassen op reeds bestaande sites. Wij zoeken naar manieren om de omzet uit je bestaande webshop te verhogen, of door landingpages opnieuw te ontwerpen zodat meer mensen een formulier zullen invullen of contact opnemen. Hiervoor zijn verschillende methodes beschikbaar, waaronder A/B- en multivariate testing.

Vaak zijn de redenen waarom bezoekers niet overgaan tot een conversie niet onmiddelijk duidelijk. Je bent overtuigd van je site, alle informatie is aanwezig, het traject lijkt helder en duidelijk, maar toch valt de conversie tegen. Hoe komt dat? Het oplossen van dit probleem zit hem vaak in kleine dingen, die een groot effect kunnen hebben. Andere tekstopbouw, bepaalde info toevoegen of verwijderen, button een andere plek, kleur of grootte.

  • We verhogen het rendement onder bestaande bezoekers - de investering betaalt zichzelf terug.
  • Krijg meer invloed op het gedrag van bezoekers door middel van een klikpad analyse.
  • Verhoog de tevredenheid van bezoekers door het gebruik van usability testing.

Meer informatie over onze oplossingen voor conversie optimalisatie?
Bel naar 075 - 616 77 53 of mail naar info@millerdigital.nl

Proces

Hoe gaat dat in zijn werk, conversieoptimalisatie toepassen?

Conversieoptimalisatie is vaak een getrapt proces. We beginnen met de analytics gegevens van de huidige site en de input van de klant over waar de conversies op de site stuklopen. Een aantal zaken kunnen we op basis van ervaring meteen aanpakken, dat zijn in dat geval de quick wins. Voor andere zaken is het moeilijker te bepalen waar de conversie op stuk loopt. Zien mensen de button niet, is er onvoldoende informatie beschikbaar of ontbreekt er vertrouwen bij de gebruiker om de volgende stap te zetten?

Hiervoor kunnen we met verschillende testmethoden gaan experimenteren of kleine aanpassingen een groot effect kunnen hebben. Een deel van de bezoekers krijgt de ene pagina, en een ander deel van de bezoekers krijgt een iets aangepaste variant van die pagina te zien. Als uit de testresultaten blijkt dat de ene variant significant beter converteert, dan maken we die aanpassing definitief en gaan we elders kijken wat we kunnen verbeteren.

Analyseren en
eisen
bepalen
A/B of Multivariate testen
Evalueren en verbeteren

Implementeren en monitoren

Hoe lang duurt zoiets?

De doorlooptijd van het inrichten van conversie optimalisatie is gemiddeld 6 weken.

Meer informatie over onze oplossingen voor conversie optimalisatie?
Bel naar 075 - 616 77 53 of mail naar info@millerdigital.nl

Referenties

Contactformulier

Bedankt voor uw bericht. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met uw opgenomen.

Contactgegevens

Vacatures