strategie
Versla je concurrenten met een goed plan

Online strategie

Veel organisaties hebben tegenwoordig een website die er op het eerste gezicht goed uitziet. Maar waarom scoren sommigen online dan een stuk beter dan anderen? Wil jij optimaal gebruik maken van de mogelijkheden online dan moet je vooraf goed nagedacht hebben over je doelgroepen en hoe jij hen het beste van dienst kan zijn. Dat gaat verder dan een mooie site maar kijkt naar het totale online speelveld, waarin ook social media, zoekmachines en handelsplatformen een rol kunnen spelen.

onlinestrategie
overleg_basis_voor_groei

De online strategie als basis voor groei

Wij helpen onze klanten bij het uitzetten van een online strategie op maat voor hun bedrijf of organisatie. Op basis van deze online strategie bedenken wij welke stappen genomen moeten worden om altijd zichtbaar te zijn bij je doelgroep, met de juiste boodschap op het juiste moment. Als je dat goed op orde hebt zal jouw online succes snel toenemen. Wij zijn praktisch ingesteld dus heldere doelen, duidelijke stappen en goed meetbare doelen helpen je bij jouw groei. Maak eens een afspraak met één van onze strategen, met meer dan tien jaar praktijkervaring kunnen we je zeker van dienst zijn.

Online strategie voor meer succes  
customer_journey

De klantreis is de basis van al je uitingen

De afgelopen jaren is het besef goed doorgedrongen dat online succes valt of staat met een goede kennis van je doelgroep(en), hun wensen en behoeften en het bieden van de juiste informatie op het juiste moment. Voor sommigen klinkt dit als een dooddoener maar veel mensen doen dit op basis van hun onderbuikgevoel in plaats van zich écht te verdiepen in de doelgroep. Om hier duidelijkheid in aan te brengen bieden wij een Customer Journey strategie aan, waarin we samen, aan de hand van het See Think Do Care model, concrete handvatten krijgen, die je vervolgens als basis gebruikt van alle marketing- en contentuitingen.

Customer Journey Strategie  
content_schrijven_website

Meer bezoekers en authoriteit door de juiste content

Het bedenken en creëren van content zoals blogposts, whitepapers enzovoort is tegenwoordig een vereiste voor een betere organische vindbaarheid. Maar het is ook een ingewikkeld speelveld. Welke content is nodig, hoe schrijf je dat, hoe kleed je dat aan en hoe distribueer je dat zodat jouw doelgroep de juiste content tegenkomt. Een slimme inzet van social media, e-mailmarketing en de juiste seo tactieken zijn hiervoor nodig, maar hoe pak je zoiets aan? Wij helpen graag met het ontwikkelen van een contentstrategie waarin we al deze punten aanpakken en je concrete handvatten geven voor het creëren, distribueren en optimaliseren van je content.

Contentstrategie voor organische groei  

Een marketingstrategie die ècht rendement oplevert

Online marketing zorgt dat je beter zichtbaar wordt, meer verkeer trekt en als organisatie verder kunt groeien. Maar het online marketing speelveld is een dynamische wereld, die snel verandert, en waarbij de kennis van vorig jaar nu al niks meer waard is. Google Adwords is voor veel organisaties het belangrijkste kanaal maar de kosten stijgen de laatste jaren hard, waardoor andere platformen steeds interessanter worden. Hoe word je wijs uit de opties, moet je kiezen voor Facebook, al dan niet in combinatie met Instagram? Of kun je toch beter gebruik maken van display advertising en e-mailmarketing?
Voor ons geldt dat wij dáár willen zijn waar jouw doelgroep ook is. Tegelijkertijd is het essentieel dat elke uiting ook meteen rendement oplevert, anders lopen de kosten de spuigaten uit. Onze online marketingstrategie zorgt voor een duidelijk plan op papier, in heldere stappen en KPI's die we continu meten om de campagnes bij te schaven en te optimaliseren.

Stevige groei met online marketing  
social_media_voor_je_werken

Hoe laat je social media voor je werken?

Niemand kan tegenwoordig nog om Social Media heen. De invloed is zo groot dat je tegenwoordig discussies ziet over de invloed van Facebook omtrent de presidentsverkiezingen in Amerika, en Twitter is weer volop actueel door de posts van Trump. Als entertainment kanaal is het doel helder, maar heb je ook zicht op een gestructureerde manier om social media bij te laten dragen aan jouw doelen? Hoe zet je de verschillende kanalen effectief in, welke gebruik je wel en welke niet, welke dingen kan je zelf en wat besteed je uit, en hoe meet je het effect van je posts? Een sessie bij ons op kantoor waarin we volgens een beproefde methode de opties en wensen doornemen, levert uiteindelijk een hapklaar document op dat je gebruikt voor je uitingen. Helder, overzichtelijk en praktisch.

Social Media strategie