31
okt
2017
Miller Digital blog - E-commerce

Hoe kies je de juiste webdesigner?

Een website bouwen, dat is niet voor iedereen weggelegd. Al die ingewikkelde codes; het lijkt wel Chinees. Gelukkig zijn er eindeloos veel internetbureaus, freelancers en kennissen, die zeggen hier wel mee overweg te kunnen. Maar waar moet je nou opletten bij het kiezen van een webdesigner?

Wat wil je bereiken?

Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar de eerste stap op weg naar een goede website moet je zelf maken. Voordat je op zoek gaat naar een webdesigner is het belangrijk om enigszins een idee te hebben van het doel van je website. Wat wil je met jouw website bereiken? Wie is jouw doelgroep? Wat is jouw budget? En welk type CMS wil je gebruiken? Pas als je dit weet, ben je in staat om de juiste webdesigner te kiezen.

Ga voor een professional

Een goede website is van essentieel belang. Steeds vaker gaan bedrijven en consumenten online op zoek naar een product of dienst. Jouw website bepaalt vervolgens of zij wel of niet met jou zaken willen doen. Het is daarom niet verstandig om je website te laten bouwen door de eerste de beste kennis, vriend of buur. Je kan beter op zoek gaan naar professionals met een uitgebreid portfolio. En zelfs dan is keuze nog steeds reuze. Om tot een uiteindelijke keuze te komen, raden wij je aan om niet alleen naar het portfolio te kijken, maar ook naar reviews en natuurlijk naar de website van de webdesigner zelf. Krijg je bij dit alles een goed gevoel? Neem dan gerust contact op en maak een afspraak voor een gesprek. Face-to-face bepaal je natuurlijk nog veel beter wie de juiste kandidaat is om jouw website te bouwen. De werkomgeving van die potentiele samenwerkingspartner zegt ook heel veel over hoe serieus het bedrijf is.

Goedkoop is duurkoop

Een echt goede website laten bouwen is niet goedkoop. Het is daarom belangrijk dat het budget niet leidend is (natuurlijk weet ik dat dit lekker makkelijk praten is vanuit onze kant…). Kiezen voor de goedkoopste optie kan je namelijk duur komen te staan. Het bouwen van een goede website is arbeidsintensief, zeker als je ervoor kiest om geen gebruik te maken van een standaard aangekocht template. Daarnaast wil je dat je website gebruiksvriendelijk is voor de bezoekers. Op het moment dat bezoekers van jouw website afhaken, omdat ze teveel moeten klikken of omdat ze niet kunnen vinden wat ze zoeken, dan heb je een probleem. Je moet daarom naar een website kijken als een investering. Aan de andere kant moet je er natuurlijk ook voor waken dat er onnodig veel maatwerk wordt gedaan. Wij raden je daarom altijd aan om meerdere offertes aan te vragen. Zo krijg je ook een beter beeld van wat jouw website moet kosten en in de offertes en manier van communiceren kan je al vroeg het kaf van het koren scheiden.

Maak duidelijke afspraken

Voordat het bedrijf aan de slag gaat met het bouwen van jouw website, moet je ervoor zorgen dat alle afspraken op papier staan of op z’n minst zijn besproken. Ook voor de lange termijn zorgt dit dat je altijd iets hebt om op terug te vallen. Want als jouw website gebouwd is, dan ben je niet meteen klaar. Je website moet worden onderhouden, je hebt een hostingprovider nodig, je website moet gevonden worden in Google en ga zo maar verder. Kies daarom altijd voor een webdesigner, die dat allemaal voor jou kan regelen. Staat alles op papier? Dan kan het bouwen beginnen.

Kom gezellig bij ons langs!

Ben je na het lezen van dit blog ervan overtuigd dat wij wellicht jouw website moeten bouwen? Of heb je gewoon nog wat vragen over het bouwen van echt goede websites? Neem dan gerust contact met ons op. Wij bespreken graag alle mogelijkheden onder het genot van een kopje koffie of thee. Mailen kan naar fidel@millerdigital.nl , maar bellen mag ook! Wij zijn te bereiken op 075 - 616 77 53.

Is dit artikel interessant voor je? Lees meer gerelateerde artikelen
CMS systemen Technische ontwikkelingen UX design